... písmeno Z neboli Zukunft, což v němčině znamená "BUDOUCNOST".
je prvním modelem BMW série řady Z roadsterů (dvoumístných kabrioletů ), a byl produkován v omezeném množství od roku 1989 do roku 1991. Z1 je jedinečný pro své plastové panely karoserie a svisle posuvné dveře, které padají do prahů dveří. Je to jedno z prvních BMW, které používá vícebodové zadní odpružení. Jedinou specifikací hnacího ústrojí je 2,5 litrový šestiválcový řadový motor a 5-stupňová převodovka z E30 325i.
Na začátku roku 1985 založila společnost BMW divizi s názvem BMW Technik GmbH, která vyvíjí koncepty pro nová vozidla a technologie.V srpnu 1985 rada BMW schválila další vývoj prvního koncepčního vozidla BMW Technik, model Z1. O rok později byl vyroben první silniční prototyp a společnost BMW tento projekt veřejně odhalila. Model kupé byl také předmětem studie designu, ale nikdy nedošlo k jeho výrobě. Začátkem roku 1987 BMW oznámilo, že model Z1 vstoupí do výroby, a v září 1987 byl na Frankfurtském autosalonu představen koncept modelu Z1. Výroba začala v říjnu 1988. Původní cenový cíl byl 80 000 DM , avšak v době, kdy byla zahájena výroba, se základní cena zvýšila na 83 000 DM .
byl založen na platformě řady E36, s použitím konstrukce zadní nápravy ramene starší řady E30. Jedná se o první sériově vyráběné auto BMW řady Z. Modely Z3M byly představeny v roce 1998 s karoserií roadster a kupé. Poháněny byly šestiválcovým motorem S50, S52 nebo S54 s 5stupňovou manuální převodovkou v závislosti na zemi, modelu a roku. Výroba modelu Z3, která dávala radost z jízdy, skončila 28. června 2002. Někteří považují dlouhou kapotu, úzký pas podélné strany a bohaté křivky na podbězích kol za atraktivní, někteří dokonce za erotické, jiní jsou rušeni kombinací moderních a nostalgických prvků.
Když jsou Z3 v pohybu a všichni mají vítr ve vlasech, jsou všechny neshody odfouknuty. Přináší radost z jízdy, když projíždí úzkými zatáčky jako predátor, pohltí rovinu a touží po další zatáčce. Z3 se téměř zdá být přilepená k silnici, což je způsobeno sportovním, pevně vyladěným odpružením, nízkým těžištěm a přímým řízením. Od října 1997 byla standartně zahrnuta: kontrola trakce ASC + T, která udává jakoukoli tendenci ke smyku, a protiblokovací systém ABS. Později získala DSC bezpečnostní systém BMW pro maximální stabilitu jízdy.
Dlouhá kapota, dlouhý rozvor, krátké převisy - BMW Z4 Roadster má proporce klasického roadsteru, ale kombinuje je v osobitém stylu. Linie vytvářejí úchvatnou hru světla a stínu, nápadná přední část nese dvojitou ledvinkovitou mřížku a záď má jednoznačný sportovní vzhled. Otevřený dvoumístný vůz - jedinečný design, perfektní jízdní vlastnosti, bezvadné zpracování a exceletní výkon. Fascinující automobil, který byl vyvinut, aby se dotýkal všech Vašich smyslů. Vnitřní prostor BMW Z4 Roadster nabízí sportovní prostředí v nejkvalitnějším provedení, přehledné, elegantní a exklusivní. Střední panel, sportovní volant a ostatní funkce tvoří opticky celek.
Vše až do nejmenšího detailu přináší úžasné zážitky z jízdy. Sportovní sedadla svým jedinečným tvarem a bočními panely nabízejí řidiči a spolujezdci perfektní držení a pohodlí i při rychlé jízdě do zatáček. Pro všechny, co rádi sejí vítr a sklízejí bouři, nabízí BMW Z4 Roadster plněautomatickou střechu s dálkovým radiovým ovládáním. Otevírá a zavírá se během 10 sekund po stisknutí tlačítka. Zadní sklo je vyrobeno ze žáruvzdorného minerálního skla odolného proti poškrábání.
Klasický roadster je zpět jako moderní interpretace tohoto typu vozidla s pevnou střechou. Je výkonnější a stylovější než kdy jindy. Radost z jízdy u BMW Roadster si v Z4 můžete vychutnat obzvláště sofistikovaně. Při jízdě s otevřeným vrcholem umožňuje dvoumístný osvěžující intenzivní kontakt se sluncem a větrem, a když je hardtop zavřený, dosahuje úrovně pohodlí sportovního kupé v prémiovém segmentu. Díky rozmanitosti svých možností představuje nové BMW Z4 nové zrození roadsteru. Kromě autentických rozměrů a plynulého designu jsou designem nového BMW Z4 především klasické detaily s moderní interpretací. Dvousedadlový vůz fascinuje vzrušující elegancí, která odráží jeho obratnost a vynikající jízdní komfort.
Roadster je k dispozici také se třemi řadovými šestiválcovými motory s objemem 3,0 nebo 2,5 litru pro vášnivé potěšení z jízdy. BMW Z4 sDrive35i 225kW/306k, BMW Z4 sDrive30i 190kW/258k, a BMW Z4 sDrive23i 150kW/204k mají vynikající hodnoty ve zrychlení. Použitím BMW EfficientDynamics jako standardu zajišťuje nepřekonatelný vztah mezi potěšením z jízdy a spotřebou paliva. Alternativou k šestistupňové manuální převodovce je k dispozici sportovní automat se sedmi rychlostními stupni a dvojitou spojkou. Se standardním řízením dynamiky jízdy může řidič BMW Z4 měnit nastavení pohonu a podvozku ve třech režimech jediným stisknutím tlačítka. Systém iDrive je poprvé použit ve vozidle Roadster v kombinaci s volitelným navigačním systémem Professional.
Je dvoudveřový sportovní vůz vyráběný BMW . Byl představen v roce 2018 jako nástupce BMW Z4(E89) vyznačuje návratem plátěné střechy na sportovní vozy řady Z. Je založen na konceptu Z4 představeném o rok dříve a byl vyvinut spolu s pátou generací Toyota Supra díky partnerství BMW a Toyoty.
Má rozdělení hmotnosti 50:50 s úsporou hmotnosti až 50kg ve srovnání se svým předchůdcem. Plátěná střecha může být zvednuta nebo spuštěna za 10 sekund při rychlostech do 50 km / h. Zavazadlový prostor je o 50% větší než u předchůdce a má kapacitu 281 litrů. Používá se víceprvkové zavěšení zadní nápravy. Oficiální představení Z4(G29) se konalo v říjnu 2018 na autosalonu v Paříži. Uvedení vozu na trh proběhlo v březenu 2019.
Byl vyvíjen pod kódovým označením E52 v letech 1993 až 1999, a to prostřednictvím úsilí konstrukčního týmu pod vedením Chris Bangle. Exteriér navrhl Henrik Fisker a interiér Scott Lempert. Z8 byl původně navržen jako stylingové cvičení určené k evokování a oslavě modelu BMW 507 vyráběného v letech 1956–1959 .
Z8 používá neonové vnější osvětlení, zadní světla a ukazatele směru jsou poháněny neonovými trubicemi, které nabízejí rychlejší aktivaci než standardní žárovky a očekává se, že vydrží po celou dobu životnosti vozidla. Každé auto bylo dodáváno s barevným kovovým hardtopem se zadním odmrazovačem. Na rozdíl od mnoha současných hardtopů, které jsou poskytovány spíše z praktických než stylistických důvodů, byl hardtop modelu Z8 od samého počátku navržen tak, aby doplňoval linie stylu vozu. Aby byl interiér přehledný, bylo do multifunkčních ovládacích prvků integrováno mnoho funkcí. Například elektricky ovládaná okna a zrcátka jsou ovládána jediným nástrojem. Střed přístrojové desky je mírně nakloněn směrem k řidiči, ukazatelé byly dány do středu palubní desky a díky topmu zajišťují neomezený výhled na kapotu a cestu před nimi.